مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 07:202021-05-26اقتصادي

هنگام رعد و برق چگونه از خود محافظت کنیم؟


رعد و برق به عنوان یک پدیده طبیعی ممکن است موجب مرگ افراد شود به همین دلیل رعایت برخی نکات در هنگام بروز صاعقه ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، یکی از پدیده های شایع در زمان بروز طوفان، رعد و برق یا همان صاعقه است، کارشناسان دلایل مختلفی را برای به وقوع رعد وبرق مطرح می کنند، از جمله تخلیه بار الکتریکی که بر اثر افزایش بخار آب در ابرها ایجاد می شود و درنتیجه الکترون های آزاد در پایین ابر به وجود می آیند، درحالی که یون های مثبت به سمت بالا حرکت می کنند، میدان الکتریکی بسیار قدرتمندی ایجاد می شود و تخلیه میدان الکتریکی به وسیله اتصال کوتاه به زمین برای خنثی کردن اختلاف شار الکتریکی رخ می دهد.

خطرات هولناک صاعقه بدن انسان به طور کلی رسانای جریان برق است و می تواند الکترون های آزاد را از خود عبور دهد، زمانی که رعد وبرق رخ می دهد و فرد درمسیر تخلیه الکترون ها قرارمی گیرد، نیرویی معادل با 300 کیلو ولت انرژی از بدن او عبور می کند، همچنین رعد و برق سبب افزایش ناگهانی درجه حرارت محیط تا 27 هزار و 760 درجه سلسیوس می شود که دمایی فوق العاده بالاست و می تواند سبب سوختگی شدید در فرد شود.

یکی دیگر از مواردی که درزمان اصابت رعد و برق به بدن انسان رخ می دهد، پاره شدن رگ های خونی و بروز خونریزی داخلی است، گرما و نیروی بسیار ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنگام رعد و برق چگونه از خود محافظت کنیم؟

هنگام رعد و برق چگونه از خود محافظت کنیم؟