مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 08:052021-05-26اقتصادي

افزایش قیمت مواد بازیافتی، زباله گردی را تبدیل به یک شغل کرده است


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: افزایش چندین برابری قیمت مواد بازیافتنی، زباله گردی را تبدیل به یک شغل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل کریمیان در برنامه تلویزیونی اشاره در خصوص محل دفن پسماندهای خشک قابل بازیافت و پسماندهای معمولی، اظهار کرد: زباله های خانگی که ترکیبی از مواد آلی و زباله خشک است، اگر به درستی توسط شهروندان تفکیک از مبدا نشود، این زباله ها با یکدیگر ترکیب شده و مدیریت شهری با انتقال آن به محل های دفن، مدیریت دفن را انجام می دهد که در واقع این امر منجر به از بین رفتن طلای کثیف که یک سرمایه ملی است، می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با آنان برقرار کنیم اما واقعیت این است که در پسماند خانگی شهروندان 60 تا 70 درصد مواد آلی، 10 تا 15 درصد مواد خشک غیرقابل بازیافت همچون پارچه و 20 درصد زباله خشک قابل تفکیک از مبدا همچون کارتن، کاغذ، پلیمر و شیشه وجود دارد.

وی بیان کرد: درحال حاضر روزانه 230 تن زباله خشک تفکیک از مبدا می شود اما میزان تولید زباله شهر مشهد روزانه در حدوداً 2 هزار تن است؛ هم اکنون از 20 درصد زباله خشک قابل تفکیک از مبدا تنها 11 درصد جمع آوری می شود که نیازمند اقدامات بیشتر در این زمینه است تا شهروندان با سهولت و انگیزه بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت مواد بازیافتی، زباله گردی را تبدیل به یک شغل کرده است

افزایش قیمت مواد بازیافتی، زباله گردی را تبدیل به یک شغل کرده است