مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 09:152021-05-26اقتصادي

بحرانی به نام تک فرزندی/ زنگ خطر کاهش جمعیت در لرستان به صدا درآمد


کاهش موالید در لرستان ظرف چند سال اخیر زنگ خطر کاهش رشد جمعیت را در افق 30 ساله به صدا درآورده، کارشناسان معتقد هستند: اگر شاخص های بقای جمعیت به همین منوال پیش برود در آینده با جامعه و جمعیتی پیر در استان مواجه خواهیم بود.

- خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، با توجه به اینکه مسائل مهم از جمله اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در همه سطوح با موضوع جمعیت گره خورده، بنابراین رشد جمعیت و داشتن جمعیتی فعال از اهمیت بسزایی برخوردار است.

طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده ظرف سال های گذشته ما با کاهش موالید، ازدواج و افزایش طلاق نه تنها در لرستان بلکه کشور مواجه بوده ایم و این می تواند زنگ خطر کاهش رشد جمعیت را به دنبال داشته باشد، در نهایت کاهش رشد جمعیت ما را به سمت جامعه ی سالمند می کشاند که بدون شک پیامدهای نامطلوبی دارد.

نکته ای تاثیرگذار در روند رشد جمعیت، سیاست گذاری هایی است که ظرف چهل سال گذشته انجام گرفته متاسفانه سیاست تثبیت و کاهش موالید سبب شد ما در مقطعی با کاهش جمعیت مواجه باشیم.

کاهش ازدواج و از سوی دیگر افزایش طلاق از دیگر مواردی است که دست به دست هم داده تا آهنگ رشد جمعیت در استان روند خوبی نداشته باشد و طبق پیش بینی ها جمعیت فعال ما طی 25 تا 30 سال آینده کاهش و جمعیت سالمند افزایش پیدا خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحرانی به نام تک فرزندی/ زنگ خطر کاهش جمعیت در لرستان به صدا درآمد

بحرانی به نام تک فرزندی/ زنگ خطر کاهش جمعیت در لرستان به صدا درآمد