مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 09:202021-05-26اقتصادي

مصرف سالانه 55 هزار میلیارد نخ سیگار در ایران


معاون بهداشت وزیر بهداشت، از گردش مالی 25 هزار میلیارد تومانی صنعت دخانیات در کشور و ضرر 140 هزار میلیارد تومان این صنعت به نظام سلامت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: صنعت دخانیات با گردش مالی سالیانه 20 تا 25 هزار میلیارد تومان در ایران، 40 هزار میلیارد تومان هزینه مستقیم و 70 تا 90 هزار میلیارد تومان هزینه غیرمستقیم و سرجمع 140 هزار میلیارد تومان هزینه سلامتی به کشور تحمیل می کند.

وی افزود: از سال 96 تاکنون رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت واردات تنباکو به کشور بر زمین مانده است و شاهدیم که مافیای دخانیات انواع تنباکوهای معسل و معطر که زیان های بسیار جدی به سلامت افراد تحمیل می کنند را وارد کشور می کند.

  وی تصریح کرد: تنباکوهای معسل و معطر 7 هزار ماده شیمایی، 70 ماده سرطان زا و 400 ماده سمی در خود دارند و تجارت این نوع مواد تجارت مرگ است.

  رییسی گفت: مشترک در ایران مواد دخانی تولید می کنند.

شرکت ژاپنی G.

P.

I در ایران وینستون تولید می کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در فیلم ها و سریال ها با وجود ممنوعیت تبلیغ مصرف مواد دخانی این کار به راحتی انجام می شود و قهرمانان فیلم ها در حال تفکر، مطالعه، افسردگی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سالانه 55 هزار میلیارد نخ سیگار در ایران

مصرف سالانه 55 هزار میلیارد نخ سیگار در ایران