اُفت 50 تا 63 درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزانبه گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرود هایی شده است، - رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار کرد: دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانی های جهانی در دوران کرونا است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرود هایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمار ها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی های این دوران پس از کرونا جبران شود. وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه های سوم تا هفتم و در بین بیش از 5میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می دهد؛ 32تا 37درصد افت کیفی در درس علوم و 50تا 63درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است. همچنین با شبیه سازی داده های 157کشور جهان نشان می دهد، آموزش در کنار معیشت، بین 3دهم تا 9دهم باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می تواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری های قبل برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |