مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 19:152021-05-26اقتصادي

تخصیص آب مطالبه جدی مردم و بخش کشاورزی/ سهم تنها نیم درصدی لرستان از سدها


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه تخصیص آب مطالبه جدی مردم و بخش کشاورزی از وزارت نیرو است گفت: سهم لرستان از سدهای ساخته شده کشور تنها نیم درصد است.

- ، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه معارفه رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان که با حضور معاون سازمان آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به مساحت اراضی کشاورزی استان اظهار کرد: سطح اراضی کشاورزی لرستان حدود 800 هزار هکتار است، در واقع چهار و هفت دهم اراضی کشاورزی کشور در لرستان وجود دارد همچنین 40 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

سهم تنها نیم درصدی لرستان از سدهای ساخته شده در کشور وی افزود: سطح جنگل های استان دو میلیون و 200 هزار هکتار است، ما به لحاظ سرانه جنگلی وضعیت مطلوبی داریم، سرانه جنگل در کشور هزار و 700 هکتار است اما در لرستان شش هزار و 700 هکتار بوده که رقم مناسبی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه 11 درصد آب های کشور در استان است، گفت: اما تنها 23 درصد از اراضی کشاورزی لرستان آبی است و این یکی از دلایل عدم توسعه نیافتگی استان است، سهم لرستان از سدهای ساخته شده تنها نیم درصد است.

آب مطالبه جدی مردم و بخش کشاورزی حسنی مقدم تاکید کرد: اختصاص آب مطالبه جدی بخش کشاورزی استان و مردم از وزارت نیرو است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص آب مطالبه جدی مردم و بخش کشاورزی/ سهم تنها نیم درصدی لرستان از سدها

تخصیص آب مطالبه جدی مردم و بخش کشاورزی/ سهم تنها نیم درصدی لرستان از سدها