مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 04:502021-05-27پزشكي

فقط یک سال تحمل کنید!


یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی اظهار کرد: تنها یک سال پس از ترک سیگار، وضعیت ریه افراد سیگاری دوباره به حالت اول برگشته و ریه این افراد دوباره سالم می شود.

- ایسنا/کرمانشاه یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی اظهار کرد: تنها یک سال پس از ترک سیگار، وضعیت ریه افراد سیگاری دوباره به حالت اول برگشته و ریه این افراد دوباره سالم می شود.

سیدحمیدرضا مرتضوی به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات (4 تا 10 خرداد) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اثرات سوء مصرف سیگار بر تمام دستگاه های بدن گفت: بصورت مشخص با مصرف سیگار، قلب، سیستم گوارش و سیستم تنفسی درگیر می شود و برخی از عوارض ایجاد شده در افراد سیگاری غیرقابل برگشت است.

وی افزود: این میان ریه تاثیر مستقیمی از مصرف سیگار می گیرد و بارزترین عارضه ایجاد شده در آن بر اثر مصرف سیگار برونشیت مزمن یا همان التهاب راه های هوایی است.

مرتضوی گفت: در افراد سیگاری در سنین بالای 40 تا 50 سال شاهد بروز چنین عارضه ای هستیم که در آن راه های هوایی ریه دچار التهاب شده و با پیشرفت بیماری تخریب می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: کیفیت زندگی افراد مبتلا به این بیماری به شدت پایین می آید و بسیاری از آنها محتاج استفاده از داروهای استنشاقی می شوند و کار برخی به استفاده از دستگاه اکسیژن م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط یک سال تحمل کنید!

فقط یک سال تحمل کنید!