مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 06:052021-05-27فرهنگي

ثبت حمام تاریخی اسلام در بافت تاریخی شهر مشهد در فهرست آثار ملی ایران


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ثبت ملی «حمام اسلام» بافت تاریخی شهرمشهد در فهرست آثار ملی ایران به شماره 33369 خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ثبت ملی حمام اسلام بافت تاریخی شهرمشهد در فهرست آثار ملی ایران به شماره 33369 خبر داد.

ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر اظهار کرد: این حمام در بافت تاریخی شهرمشهد، خیابان امام رضا(ع)، انتهای کوچه عباسقلی خان، کوچه محمدی ها قرار دارد.

وی در مورد تاریخچه و وجه تسمیه اثر اضافه کرد: این بنا در اواخر دوره قاجاریه ساخته شده که اغلب توسط یهودی های این محل استفاده می شده و به حمام جهودها نیز گاهی معروف بوده که پس از انقلاب اسلامی به حمام اسلام تغییر نام پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به ویژگی های خاص اثر تصریح کرد: به دلیل وجود نورگیرهای متعدد با هندسه مناسب در سقف های گنبدی شکل فضا در طول روز دارای نور بسیار خوبی است.

مکرمی فر ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده قوس های این بنا از نوع 5 و7 معمولی، نمای این بنا بسیار ساده و فاقد هرگونه تزیینات بوده و بسیار متفاوت با پلان زیبا و عملکرد جالب این حمام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت حمام تاریخی اسلام در بافت تاریخی شهر مشهد در فهرست آثار ملی ایران

ثبت حمام تاریخی اسلام در بافت تاریخی شهر مشهد در فهرست آثار ملی ایران