مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 07:002021-05-27پزشكي

سوء تغذیه مادران کم بضاعت قزوینی در دوران بارداری


بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که سوء تغذیه مادر در دوران بارداری اثری طولانی مدت بر سلامت و رشد جنین دارد و در همین راستا پارسال 400 مادر کم بضاعت در قزوین تحت حمایت دستگاه های دولتی قرار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: داشتن رژیم غذایی متعادل در طول زندگی به خصوص در دوران بارداری امر بسیار مهمی است به طور کلی رشد و نمو جنین رابطه مستقیمی با نوع تغذیه و دریافت مواد مغذی و ویتامین ها از طریق مادر دارد.

برخورداری از تغذیه سالم و مناسب مادران در دوران بارداری، انتخاب غذاهایی با کیفیت تغذیه ای بالا و سرشار از آنتی اکسیدان ها و جلوگیری از مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری سبب تولد نوزاد سالم و با وزن ایده ال می شود.

تغذیه نامناسب در این دوران باعث ضعف بهداشتی مادر شده و عوارض آن می تواند شامل تاخیر در رشد داخل رحمی، سقط جنین، زایمان زودرس و در نهایت ابتلا به بیماری هایی از جمله دیابت بارداری، بیماری های کلیوی، پر فشاری خون و سایر بیماری های وابسته به قلب و عروق می باشد بنابراین زنان باردار برای تأمین افزایش نیاز به مواد مغذی در این دوران، لازم است از 4 الی 5 گروه اصلی غذایی با رعایت تنوع و تعادل در مصرف مواد غذایی استفاده نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوء تغذیه مادران کم بضاعت قزوینی در دوران بارداری

سوء تغذیه مادران کم بضاعت قزوینی در دوران بارداری