مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 07:502021-05-27اقتصادي

5 درصد فرار مالیاتی طبیعی است


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه 5 درصد فرار مالیاتی طبیعی است، گفت: رونق تولید، هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه است.

- به نقل از صدا و سیما، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که در طرح مالیات بر عایدی سرمایه قرار است سرمایه ها به جای خروج از مسیر تولید وارد عرصه تولید و اشتغال شود، گفت: اکنون 187 کشور قانون مالیات بر عایدی سرمایه را اجرا می کنند و براساس تجربیات جهانی این قانون مفید بوده است.

نبود چنین قوانینی موجب بی ثباتی اقتصادی است و اگر قانون مالیات بر عایدی سرمایه داشتیم سرمایه ها در بازار سکه و ارز و خانه و خودرو نمی چرخید.

وی با اشاره به این که تورم در این حوزه ها 30 درصد در مقایسه با دیگر بخش ها بیشتر است، اضافه کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه درباره املاک با انواع کاربری، وسایل نقلیه موتوری زمینی، مسکوکات طلا و شمش و ارز خارجی اجرا می شود.

در سال نخست کسی که ملک را بخرد و بفروشد 40 درصد براساس اختلاف خرید و فروش باید مالیات بپردازد و در بخش وسایل نقلیه موتوری، مسکوکات طلا و شمش و ارز خارجی میزان مالیات در سال نخست 30 درصد است، اما در سال های بعد به صورت پلکانی مالیات کاهش می یابد و در سال چهارم به حداقل می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 درصد فرار مالیاتی طبیعی است

5 درصد فرار مالیاتی طبیعی است