مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 09:552021-05-27بين الملل

رأی گیری تاریخی پارلمان ایرلند علیه رژیم صهیونیستی


نمایندگان پارلمان ایرلند در یک رای گیری تاریخی از لایحه ای حمایت کردند که شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین را اشغال گری نامیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا؛ در این لایحه که از سوی دولت پیشنهاد شد، حملات رژیم صهیونیستی در غزه و اخراج فلسطینیان از سرزمین های اشغالی محکوم و نقض قوانین بین الملل خوانده شد.

این برای اولین بار است که یک کشور عضو اتحادیه اروپا جسارت به خرج داده و لایحه ای را علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی تصویب می کند.

سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند در این باره گفت: ما باید واقعیت را بگوییم.

اندازه، سرعت و ذات اقدامات اسراییل برای تخریب، اخراج (فلسطینی ها) و شهرک سازی درواقع الحاق فلسطین (به اراضی اشغالی) محسوب می شود.

وی در توییتی افزود: لایحه ای که در پارلمان تصویب شد بیانگر عمق نگرانی ما از تضعیف دورنمای رسیدن به صلح و راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسراییل است.

در جریان رای گیری که دیشب (چهارشنبه) برگزار شد لایحه پیشنهادی دیگری مبنی بر اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از ایرلند مطرح شد، اما آرای کافی را کسب نکرد.

46 نفر به این لایحه رای موافق و 87 نفر مخالفت کردند.

با این حال ریچارد بوید برت نماینده حزب مردم پیش از سود و از چهره های سرشناس ضد صهیونیستی خاطر نشان کرد که رای گیری درباره اخراج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی گیری تاریخی پارلمان ایرلند علیه رژیم صهیونیستی

رأی گیری تاریخی پارلمان ایرلند علیه رژیم صهیونیستی