مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 10:002021-05-27بين الملل

چین و آمریکا: از اولین تماس تجاری تا توطئه «نشت آزمایشگاهی»


مقامات تجاری چین و آمریکا اولین گفت و گوی تلفنی خود را از زمان ورود «جو بایدن» به کاخ سفید برگزار کردند؛ این در حالی است که تنش ها در مورد توطئه «نشت آزمایشگاهی» ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از سی ان بی سی، وزارت بازرگانی چین امروز پنجشنبه اعلام کرد مقامات تجاری چین و آمریکا اولین گفت و گوی تلفنی خود را از زمان ورود جو بایدن به کاخ سفید برگزار کردند.

براساس بیانیه وزارت بازرگانی چین، لیو هی معاون نخست وزیر چین با کاترین تای گفت و گوی سازنده و بر اساس نگرش برابری و احترام متقابل داشت.

در این بیانیه هیچ جزییاتی درباره تحولات تجاری و یا اینکه آیا تعرفه های اعمال شده تحت دولت رییس جمهور سابق آمریکا لغو می شوند یا خیر، به اشتراک گذاشته نشده است.

با این حال وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: هر دو طرف با برگزاری مذاکرات بیشتر موافقت کردند و این تماس تلفنی را به عنوان تماسی که از احترام متقابل برخوردار بود ، توصیف کردند.

هر دو طرف معتقدند که توسعه تجارت دوجانبه بسیار حائز اهمیت است و آنها درباره مسائل مربوط به نگرانی مشترک تبادل نظر کرده و با ادامه گفت و گوها موافقت کردند.

دفتر نماینده تجاری آمریکا در بیانیه ای مجزا گفت: کاترین تای در مورد سیاست تجاری کارگر محور دولت بایدن و بررسی های کنونی اش از روابط تجاری آمریکا - چین صحبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین و آمریکا: از اولین تماس تجاری تا توطئه «نشت آزمایشگاهی»

چین و آمریکا: از اولین تماس تجاری تا توطئه «نشت آزمایشگاهی»