مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 10:052021-05-27سياسي

ایمنی واکسن رازی کووپارس در فاز اول تایید شد


سخنگوی پروژه واکسن «رازی کووپارس» موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی در مورد تاثیر این واکسن بر جهش های جدید ویروس، گفت: جای نگرانی نیست زیرا پلتفرم واکسن رازی کووپارس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمد حسین فلاح مهرآبادی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس در محل سایت کارآزمایی این واکسن واقع در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) گفت: در این مرحله 500 نفر داوطلب در دو گروه 250 نفری مورد مطالعه قرار  می گیرند.

گروه اول، واکسن با دوز 10 میکروگرم را دریافت می کنند که در فاز اول مطالعه به عنوان دور منتخب معرفی شد و گروه دیگر به عنوان گروه کنترل ارزیابی می شوند.

وی با اشاره به این که پیش می بینی می شود این فاز در بازه زمانی حدود دو ماهه به اتمام برسد، افزود: پس از پایان فاز دوم، نتایج برای سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد و مانند فاز نخست، در صورت رضایت بخش بودن نتایج، وارد فاز سوم مطالعه خواهیم شد.

   سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس یادآوری شد: در فاز اول 133 داوطلب در چهار گروه مورد مطالعه قرار گرفتند.

سه گروه دوزهای 5، 10 و 20 میکروگرم دریافت کردند و یک گروه به عنوان گروه کنترل بودند که بر اساس نتایج آنالیز بینابینی ارسال شده به سازمان غذا و دارو، به لحاظ ایمن بودن یا بی خطری و بی ضرری مشکل خاصی مشاهده نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی واکسن رازی کووپارس در فاز اول تایید شد

ایمنی واکسن رازی کووپارس در فاز اول تایید شد