مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 05:052021-05-28ورزشي

اعزام آلیش کاران خراسان شمالی به مسابقات کشوری آلیش


مسابقات آلیش قهرمانی بزرگ سالان کشور در بخش آقایان در تاریخ 6الی 7 خردادماه به میزبانی استان خراسان رضوی شهرستان سرخس برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، مسابقات آلیش قهرمانی بزرگ سالان کشور در بخش آقایان در تاریخ 6الی 7 خردادماه به میزبانی استان خراسان رضوی، شهرستان سرخس برگزار می شود.

اسفندیار کاظمی راد، رییس کمیته کشتی آلیش خراسان شمالی، نیز در این رابطه اظهار کرد: موسی پرویزی در وزن 60 کیلوگرم، دولت مراد زاده مقدم در وزن 70 کیلوگرم، مصطفی پرویزی در وزن 80 کیلوگرم، عبدالرزاق کوهی در وزن 90 کیلوگرم، بهروز کوهی در وزن 100 کیلوگرم و محمود پروانه در وزن مثبت 100 کیلوگرم در این مسابقات حضور دارند.

کشتی آلیش از سال های بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی ازجمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان و در کل، آسیای میانه دارای ریشه بوده و در سرزمین پهناور ایران در مناطقی ازجمله استان خراسان بزرگ، گلستان، مازندران دارای آثار دیرینه است.

فعالیت های بین المللی این ورزش از سال 1990 آغاز گردیده و قوانین مسابقات آن توسط آقایان بای آمان آرکین از قرقیزستان، عبدالکریم سودی از ایران، ناصر عزیزوف از ازبکستان، ویلتا کنتا تاس از لیتوانی تنظیم گردیده و در سال 1995 اولین دوره مسابقات بین المللی آلیش با قوانین متح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام آلیش کاران خراسان شمالی به مسابقات کشوری آلیش

اعزام آلیش کاران خراسان شمالی به مسابقات کشوری آلیش