مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 05:502021-05-28بين الملل

کریدور ریلی غرب خزر در آستانه بهره برداری است


با بازسازی محور ریلی در ارمنستان و جلفا که در جنگ منطقه ای آسیب دیده بود، بزودی کریدور غرب خزر حدفاصل ایران تا دریای سیاه فعال می شود.

- به نقل از صدا و سیما، سعید رسولی، با اشاره به سفر چند روز اخیر هیئت راه آهن ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی به ارمنستان و نتایج و دستاوردهای این سفر، گفت: مسیر ریلی مرز جلفا که با وجود 7 میلیون تن ظرفیت جابجایی بار سالانه، قبل از جنگ منطقه ای متروکه شده بود با ایجاد صلح در منطقه و مذاکرات ایران و روسیه با جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آستانه آغاز فعالیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شاخه شرقی کریدور ریلی شمال - جنوب از مسیر سرخس - اینچه برون با کشورهای شمالی و آب های خلیج فارس ارتباط داریم و کریدور میانی هم، از طریق بندر امیرآباد و کاسپین بزودی به شبکه ریلی متصل می شود.

وی ادامه داد: در کریدور غرب خزر از آستارا بخاطر اجرا نشدن قطعه رشت - آستارا حلقه مفقوده ای وجود دارد، اما اتصال ریلی این مسیر برقرار است و قطارها از جمهوری آذربایجان وارد پایانه آستارا می شوند و امیدواریم با تکمیل و بازسازی بخش غربی کریدور، اتصال راه آهن ایران به دریای سیاه از طریق جلفا- نخجوان- ارمنستان و گرجستان به روسیه برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریدور ریلی غرب خزر در آستانه بهره برداری است

کریدور ریلی غرب خزر در آستانه بهره برداری است