مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 07:302021-05-28فرهنگي

تصاویری از گنجینه پنج هزار ساله ایران در لندن


300 اثر از پنج هزار سال پیش تا تاریخ معاصر ایران در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن به نمایش گذاشته شده است، اما آن ها چه آثاری هستند که توجه تاریخ دان ها و رسانه های خارجی را به خود جلب کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نمایشگاه که ایران حماسی نام دارد و از شنبه 29 ماه می (هشتم خردادماه) به مدت سه ماه در لندن برپا می شود و تمام بلیت های روز افتتاحیه آن به فروش رفته است، بیش از 300 اثر از 5200 سال پیش تا دوران معاصر به نمایش گذاشته شده و از حالا توجه بسیاری از رسانه های غربی را به خود جلب کرده است.

نمایشگاهی که به گفته مسؤولان موزه ویکتوریا و آلبرت، در 90 سال اخیر برای نخستین بار به این شکل برپا شده است.

بخش ویژه نمایشگاه که توجه بسیاری از رسانه ها را نیز جلب کرده، بازنمایی گوشه ای از معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان است که تغییر رنگ کاشی های آن را با چرخش نور یا همان خورشید نمایش می دهد.

ظهور تمدن ایران با نمایش آثاری از 5200 سال پیش از تمدن های ایلام (عیلام)، سیلک کاشان، اَرته (جیرفت) و مجموعه از ایران باستان، نقطه آغاز برای تماشای این غرور تاریخی است.

یک کوزه سفالی به شکل گاو کوهی از 1200 تا 800 سال پیش از میلاد، یک کاسه طلایی با غزال هایی سه بعدی از همان دوره تاریخی و مجسمه هایی از جنس طلا، لاجورد و مواد گرانبهای دیگر که همگی از مجموعه های شخصی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویری از گنجینه پنج هزار ساله ایران در لندن

تصاویری از گنجینه پنج هزار ساله ایران در لندن