مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 09:202021-05-28اقتصادي

کدام کالای ایرانی در ترکیه بیشترین مشتری را دارد؟


پس از چند سال از آغاز روند کاهشی تجارت میان ایران و ترکیه، آمارهای جدید منتشر شده از سال2021 نشان می دهد که بار دیگر تجارت میان دو کشور رشدی جدی داشته است.

- پس از چند سال از آغاز روند کاهشی تجارت میان ایران و ترکیه، آمارهای جدید منتشر شده از سال2021 نشان می دهد که بار دیگر تجارت میان دو کشور رشدی جدی داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارهای جدیدی که اتاق بازرگانی ایران منتشر کرده، میزان تجارت ایران و ترکیه در سه ماهه نخست سال 2021 میلادی بار دیگر روندی صعودی به خود گرفته است، این آمار در حالی به ثبت رسیده که از حدود سه سال پیش و همزمان با تحریم های جدید آمریکا، میزان تجارت مشترک ایران با این همسایه غربی به شدت کاهش یافته بود.

در سال گذشته نیز در کنار تحریم، شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که بر رفت و آمد مرزی وضع شد، کار را دشوار کرد.

در سال جاری میلادی اما با وجود تداوم شیوع کرونا، با به کارگیری شیوه های بهداشتی، میزان تجارت دو کشور بار دیگر رشد کرده است.

آمارهای جدید ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی نشان می دهد که مبادلات تجاری ایران با این کشور در فصل نخست 2021 میلادی بالغ بر 986 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی حدود 53 درصد افزایش را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کالای ایرانی در ترکیه بیشترین مشتری را دارد؟

کدام کالای ایرانی در ترکیه بیشترین مشتری را دارد؟