مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 02:352021-05-28سياسي

تعامل دانشگاه، صنعت و اجتماع مطالبه سمنانی ها در آستانه انتخابات


یکی از مطالبات مردم استان سمنان در آستانه انتخابات از دولت و شورای اسلامی شهرها و روستاهای جدید این است که به تعامل دانشگاه و صنعت، یک ضلع دیگر به نام اجتماع را نیز اضافه کند.

- ، گروه استان ها، محمد حسین عابدی: سال ها است که در استان سمنان پیرامون تعامل صنعت و دانشگاه مباحث متعددی مطرح می شود اما کمترین میزان بهره برداری از این شعار، نصیب استان شده است استانی که توسعه ای کاریکاتوری دارد و بخش هایی از آن مملو از صنعت، اعتبارات، پول و ثروت و بخش های دیگر در استضعاف کامل به سر می برند.

به نظر می رسد این نوع توسعه ناموزون مولود چند عامل است که دو مورد از مهمترین آنها عدم توجه به مزیت های اقتصادی و اجتماعی هر منطقه و همچنین فقدان ضلع سوم بین تعامل دانشگاه و صنعت موسوم به اجتماع است.

نقش مهم شورای اسلامی شهرها و روستاها در دو دهه اخیر دست کم در صدر مدیریت استان سمنان، کسی وجود نداشته که شعار تعامل بین صنعت و دانشگاه را بدهد حال آنکه اگر در این امر موفقیتی کسب می شد امروز می بایست بسیاری از مشکلات اشتغال، ایجاد زمینه های کار، ارتقای صنعت (به مفهوم عام از صنعت گردشگری، تولید تا خدمات صنعتی و زنجیره تولید)، سرمایه گذاری و… را شاهد نبودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعامل دانشگاه، صنعت و اجتماع مطالبه سمنانی ها در آستانه انتخابات

تعامل دانشگاه، صنعت و اجتماع مطالبه سمنانی ها در آستانه انتخابات