مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 03:102021-05-28اقتصادي

خشکسالی صرفا یک پدیده غیرمترقبه نیست/ خشکسالی مدیریتی را نادیده نگیریم


خشکسالی های مدیریتی اثرات سوء خشکسالی را بیش از آنچه که باید باشد، بر کشاورزی و در نتیجه اقتصاد جامعه تحمیل کرده است.

- ایسنا/ایلام یک مدرس دانشگاه معتقد است: خشکسالی های مدیریتی اثرات سوء خشکسالی را بیش از آنچه که باید باشد، بر کشاورزی و در نتیجه اقتصاد جامعه تحمیل کرده است.

خدابخش داودی نصر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در منابع علمی و نتایج پژوهشی و تحقیقاتی علاوه بر تعریف خشکسالی و انواع آن اشاره شده است و خشکسالی آب و هوایی، کشاورزی، هیدرولوژیکی، اقتصادی - اجتماعی چهار نوع عمده خشکسالی است.

وی گفت: اگر بر اساس تعاریف علمی خشکسالی را دوره کم آبی بدانیم و مسئله مهم سوء مدیریت را در این زمینه نیز در نظر بگیریم نباید خشکسالی را به عنوان یک پدیده غیر مترقبه و ناگهانی قلمداد کنیم بلکه به دلیل شرایط خاص آب و هوایی کشور همیشه و در همه حال باید در انتظار آن باشیم، با این تفاوت که این انتظار نباید انفعالی باشد بلکه با اعمال مدیریت و تقویت مولفه هایی مهمی مانند بهره وری و زیرساخت هایی مانند تحقیقات آموزش و ترویج اثرات منفی آن را بیش از پیش کاهش دهیم.

این کارشناس ارشد مدیریت ترویج کشاورزی تصریح کرد: با اجازه خبرگان اهل علم و فن نوع دیگری از خشکسالی که از آن غافل شده ایم و می تواند ریشه آن چهار نوع دیگر خشکسالی باشد تحت عنوان خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی صرفا یک پدیده غیرمترقبه نیست/ خشکسالی مدیریتی را نادیده نگیریم

خشکسالی صرفا یک پدیده غیرمترقبه نیست/ خشکسالی مدیریتی را نادیده نگیریم