مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 05:052021-05-29اقتصادي

یخ تجارت ایران و ترکیه در سه ماهه 2021 باز شد


باوجود موافقت نامه های تسهیل تجارت ایران و ترکیه، در یکی دو سال اخیر شاهد افت مبادلات بوده ایم؛ حالا اما آمارها از بهبود تجارت دو کشور خبر می دهد.

- اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: باوجود موافقت نامه های تسهیل تجارت ایران و ترکیه، در یکی دو سال اخیر شاهد افت مبادلات بوده ایم؛ حالا اما آمارها از بهبود تجارت دو کشور خبر می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازکرونا ، مراودات دو کشور به پایین ترین میزان رسیده بود که فعلاً آمارهای رسمی از بهبود آن حکایت دارد.

تراز تجاری مثبت به نفع ایران بر اساس آمارهای رسمی کشور ترکیه، مبادلات تجاری ایران با این کشور در فصل نخست 2021 میلادی بالغ بر 986 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی حدود 53 درصد افزایش نشان می دهد.

بررسی های معاونت اقتصادی اتاق تهران نشان می دهد: از مجموع 986 میلیون دلار تجارت ایران و ترکیه، حدود 505 میلیون دلار از آن مربوط به صادرات ایران به ترکیه و حدود 481 میلیون دلار آن مربوط به واردات ایران از این کشور اختصاص داشته است.

این در حالی است که در فصل نخست 2020 میلادی، عمده تجارت ایران با ترکیه مربوط به واردات ایران از این کشور بوده است.

بر اساس این آمارها، در فصل نخست 2021، تراز تجاری ایران و ترکیه، به نفع ایران مثبت شده است؛ چراکه در این دوره باوجود افزایش 29 درصدی واردات ایران از ترکیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یخ تجارت ایران و ترکیه در سه ماهه 2021 باز شد

یخ تجارت ایران و ترکیه در سه ماهه 2021 باز شد