مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 06:152021-05-29سياسي

بزرگداشت «لایق شیرعلی» شاعر فقید تاجیک در ایران


در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سفارت تاجیکستان در تهران همایش مجازی به مناسبت هشتادمین سالگرد «لایق شیرعلی» شاعر فقید تاجیک برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سفارت تاجیکستان در تهران همایش مجازی به مناسبت هشتادمین سالگرد درگذشت شاعر تاجیکستان لایق شیرعلی برگزار شد.

حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در سخنانی بزرگداشت این شاعر بزرگ تاجیک ادامه برنامه های انجمن مذکور به احترام بزرگان شعر و نویسندگان تاجیکستان عنوان کرد که طی چند سال اخیر صورت گرفته است.

بنابر سخنان وی، طی سال های اخیر برنامه های باشکوه مشابهی با هدف بزرگداشت نام و آثار صدرالدین عینی، بینانگذار ادبیات معاصر تاجیک، باباجان غفوراف و محمدجان شکوری بخارای دانشمندان برجسته و زبردست تاجیک، برگزار شده است.

وی در ادامه با بیان این که هر یک از این همایش ها در معرفی فرهنگ و ادب تاجیکستان در ایران نقش مهمی را بر عهده داشتند، گفت: لایق شیرعلی نیز یکی از بزرگان تاجیک است که در ایران به اشعار او به عنوان تجلی روح بزرگ شاعرانه نیاکانمان احترام می گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگداشت «لایق شیرعلی» شاعر فقید تاجیک در ایران

بزرگداشت «لایق شیرعلی» شاعر فقید تاجیک در ایران