مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 07:302021-05-29پزشكي

کرونا و کم تحرکی؛ دو پاندمی جهانی/ ورزش یک مکانیزم محافظتی است


یک روانشناس بالینی، کووید و کم تحرکی را دو پاندمی جهانی در ایام قرنطینه کرونایی دانست و اظهار کرد: انجام ورزش روزانه یک مکانیزم کنترلی برای افرادی است که به بیماری های خاص ابتلا دارند و یا از اختلالات روانی خفیف تا متوسط رنج می برند.

- ایسنا/گیلان یک روانشناس بالینی، کووید و کم تحرکی را دو پاندمی جهانی در ایام قرنطینه کرونایی دانست و اظهار کرد: انجام ورزش روزانه یک مکانیزم کنترلی برای افرادی است که به بیماری های خاص ابتلا دارند و یا از اختلالات روانی خفیف تا متوسط رنج می برند.

اعظم پورحسنی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ویروس کرونا کلیه گروه های سنی را تحت تاثیر خودش قرار داده است، گفت: در دوران شیوع ویروس های جهش یافته کرونا سالمندان، مبتلایان به بیماری های خاص و کودکان بیشتر در معرض خطر هستند.

وی مهمترین پیامد اپیدمی کرونا را قرنطینه خانگی دانست و افزود: قرنطینه یک اقدام پیشگیرانه و ضروری برای محافظت از خود و خانواده در برابر کووید19 است، اما این قرنطینه خودش عوارضی دارد که هم بر روی جسم و هم بر روی روان تاثیر منفی می گذارد.

این روانشناس بالینی، با تاکید بر لزوم مراقبت از سلامت جسمی و روانی افراد جامعه به ویژه کودکان به عنوان یک عامل اساسی در دوران پیشگیری از کرونا، عنوان کرد: سلامت جسمی و روانی کودکان بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و کم تحرکی؛ دو پاندمی جهانی/ ورزش یک مکانیزم محافظتی است

کرونا و کم تحرکی؛ دو پاندمی جهانی/ ورزش یک مکانیزم محافظتی است