مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 07:352021-05-29فرهنگي

انتشار «گنجینه گویش های ایرانی» استان خراسان


استان خراسان 1» تالیف محسن صادقی منتشر شد.

- کتاب گنجینه گویش های ایرانی: استان خراسان 1 تالیف محسن صادقی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کتاب در 452 صفحه و با قیمت 70هزار تومان توسط انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شده است.

در معرفی کتاب گنجینه گویش های ایرانی: استان خراسان 1 توسط فرهنگستان آمده است: گنجینه گویش های ایرانی عنوان عمومی مجموعه فرهنگ هایی است که نخستین دفتر آن در سال 1384 با عنوان گنجینه گویش شناسی فارس، به همت عبدالنبی سلامی، در فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شد.

هدف از انتشار گنجینه گویش های ایرانی صرفا ارائه مواد خام از گویش های اصیل ایرانی است که پژوهشگران عرصه های گوناگون می توانند از جنبه های مختلف آوایی، صرفی، نحوی، واژگانی و معنایی آن ها را بررسی قرار کنند و به خصوص زبان شناسان و مردم شناسان از آن بهره بگیرند.

مجموعه حاضر دربردارنده داده های گردآوری شده از هفت گویش رو به زوال خراسان است که عبارتند از: اردکولی، دشت بیاضی، دربندی، وکیل آبادی، بجستانی، گاشی و نهالدانی که از میان گویش های این دفتر، اَردَکولی و دشت بیاضی در خراسان جنوبی و سایر گویش ها در خراسان رضوی رواج دارند.

در این مجموعه، پس از معرفی مختصر مناطق مورد مطالعه و نشان دادن موقعیت جغرافیایی هر یک از آن ها روی نقشه، با هدف آشنایی مقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار «گنجینه گویش های ایرانی» استان خراسان

انتشار «گنجینه گویش های ایرانی» استان خراسان