مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 08:502021-05-29پزشكي

کرونا قاتل است اما قاتل سیگاری ها بیشتر


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مصرف دخانیات یک عامل خطر برای پیشرفت کووید - 19 است و میزان بروز علائم شدید بیماری و نیاز به دستگاه تهویه مکانیکی و بستری در بخش مراقبت های ویژه یا مرگ را افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سیدمحمد علوی با اشاره به روز جهانی و هفته ملی بدون دخانیات اظهار کرد: هر ساله به مناسبت بزرگداشت روز جهانی و هفته ملی بدون دخانیات فعالیت هایی در راستای کاهش مصرف دخانیات انجام می شود.

امسال روز جهانی و هفته ملی بدون دخانیات از چهارم تا دهم خردادماه با شعارسازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی بدون دخانیات 2021 Commit to quit تعهد برای ترک دخانیات و شعار هفته ملی بدون دخانیات 1400 تعهد من، ترک قلیان به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور در شرایط اپیدمی بیماری کووید - 19 به سر می برد، ارتباط دخانیات و نقش آن در گسترش کروناویروس در این ایام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تاثیر استعمال دخانیات به ویژه قلیان در گسترش کووید 19 گفت: مصرف دخانیات به عنوان یک عامل خطر برای هرگونه عفونت دستگاه تنفسی محسوب می شود.

ویروسی که بیماری کووید 19 را ایجاد می کند نیز در درجه اول، سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می دهد بنابراین مصرف کنندگان دخان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا قاتل است اما قاتل سیگاری ها بیشتر

کرونا قاتل است اما قاتل سیگاری ها بیشتر