مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 09:002021-05-29پزشكي

خط تلفنی ترک سیگار و دخانیات در دانشگاه ها راه اندازی شود


مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم پیشنهاد داد: برای کاهش مضرات و ترک استعمال سیگار و قلیان توسط دانشجویان چند خط تلفنی ترک سیگار و قلیان در دانشگاه ها راه اندازی شود.

- ، مجید صفاری نیا صبح امروز در نشست تخصصی دانشگاه بدون دخانیات که به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات به صورت مجازی و حضوری در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به مضرات مصرف سیگار و قلیان در بین اقشار جامعه گفت: تنها 10 درصد از افراد مبتلا به سرطان ریه، سیگار مصرف نمی کردند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، مصرف میزان سیگار در دنیا که در سال 2019 مطرح شد 267 میلیارد نخ سیگار مصرف می شود که براساس این آمار مصرف دنیا 750 تا 800 نخ در سال است که این آمار در ایران بالای هزار نخ سیگار است و روز به روز نیز مصرف سیگار در حال افزایش است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم ادامه داد: به نظر می رسد تعداد جوانان قلیانی نسبت به سیگاری در حال افزایش است و این آمار هر روز در حال افزایش است.

وی پیشنهاد داد: برای کاهش مضرات و ترک استعمال سیگار و قلیان توسط دانشجویان چند خط تلفنی ترک سیگار و قلیان در دانشگاه ها راه اندازی شود.

همچنین پیشنهاد می کنم کارشناسان در این زمینه آموزش داده شده و چند مرکز مشاوره دانشگاهی کشور این کار را به صورت پایلوت آغاز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط تلفنی ترک سیگار و دخانیات در دانشگاه ها راه اندازی شود

خط تلفنی ترک سیگار و دخانیات در دانشگاه ها راه اندازی شود