مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 09:222021-05-29اقتصادي

تنش کرونا بر پیکر بی جان اقتصاد کشاورزی


بسیاری از کارشناسان معتقد هستند اگرچه شیوع ویروس کرونا زمینه های مختلفی از بخش کشاورزی، از جمله منابع طبیعی، هوا و اقلیم، منابع و مصارف آب، - صنایع غذایی، دامپروری و کاربرد انواع نهاده های کشاورزی اعم از کود، سم، بذر، ماشین آلات و غیره را تحت تأثیر قرارداده است اما بی شک مهم ترین اثر آن در اقتصاد کشاورزی منعکس می شود.

کارشناسان معتقد هستند که، کرونا با تاثیر بر زنجیره تامین، تقاضا و نقدینگی، بر بنگاه ها و با تاثیر بر عرضه نیروی کار، مصارف کالاها و خدمات و به ویژه با کاهش درآمد مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در کوتاه مدت و بلندمدت بر اقتصاد خانوارها و اقتصاد بخش کشاورزی تاثیرگذار است.

یکی از معضلات کشاورزی مازندران به گفته کارشناسان کم توجهی به ایجاد زیرساخت های نوین و کشت مکانیزه است، اگر این استان قصد پیشگیری از زیان های اقتصادی ناشی از کرونا بر بخش کشاورزی را دارد، باید هر چه زودتر نسبت به ایجاد زیرساخت های مکانیزه مربوط به بخش های مختلف کشاورزی از تولید تا عرضه برنامه ریزی کند.

بنا به نظر کارشناسان با ادامه روند شیوع کرونا با توان اقتصادی محدود خانوارها مواجه هستیم، مسلما اقلامی که در سبد خانوار قرار می گیرند در این شرایط تغییر می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش کرونا بر پیکر بی جان اقتصاد کشاورزی

تنش کرونا بر پیکر بی جان اقتصاد کشاورزی