مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 11:202021-05-29پزشكي

رییس سازمان غذا و دارو: تحریم ها مانع 3 کارخانه دارویی ایران در تولید انسولین قلمی


رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید موفقیت آمیز واکسن آنفلوانزا در داخل کشور، گفت: این واکسن مراحل مطالعات بالینی را طی می کند و امسال بخش مهمی از واکسن آنفلوانزای مورد نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از سال های گذشته بسیاری از داروهای جدید مورد نیاز به سرعت و همگام با کشورهای پیشرفته در داخل تولید شده است، عنوان کرد: در دوره کرونا، این امر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تمامی داروهای مورد نیاز بیماران در داخل تولید می شود.

شانه ساز با اشاره به اقدام جدید سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تحریم های ظالمانه ای که مانع بزرگی در روال عادی برنامه های سازمان ایجاد کرد، اما در راستای حمایت از تولید داخل، از بحث کیفیت غافل نشدیم و با سخت گیری تمام، کیفیت داروهای تولید داخل را مورد ارزیابی قرار دادیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در زمینه انسولین قلمی مورد نیاز کشور تا پایان 1400 باید به خودکفایی می رسیدیم، ولی از طرفی به دلیل مشکلات تامین و انتقال ارز و از طرفی هم به دلیل اینکه دستگاه های مورد نیاز تولید این داروها Dual use (دو کاربردی) است، تحریم ها روند تهیه این دستگاه ها ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان غذا و دارو: تحریم ها مانع 3 کارخانه دارویی ایران در تولید انسولین قلمی

رییس سازمان غذا و دارو: تحریم ها مانع 3 کارخانه دارویی ایران در تولید انسولین قلمی