مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 15:302021-05-29اقتصادي

نیاز مداوم مازندران به تمامی گروه های خونی


طی سال و در هر مرحله نیازها به گروه های خونی تغییر می کند اما مازندران همیشه به تمامی گروه های خونی نیاز دارد.

- ایسنا/مازندران مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: طی سال و در هر مرحله نیازها به گروه های خونی تغییر می کند اما مازندران همیشه به تمامی گروه های خونی نیاز دارد.

ذوالفقار تقوی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در استانی با جمعیتی حدود 3 میلیون و 300 هزار نفری، حدود 14 هزار بیمار خاص زندگی می کنند و خوشبختانه تاکنون واردات خون صورت نگرفته و خون های مورد نیاز بیماران در داخل استان تامین شده است.

تقوی خاطرنشان کرد: مازندران در زمان شیوع ویروس کرونا میزبان 10 میلیون نفر بود اما امتیازی که برای این استان در نظر گرفته شد به اندازه حدود 3 میلیون نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: مازندران با وجود بخش های مختلف جراحی، مادران باردار، نوزادان نارس، تصادفی ها و 6 مرکز جراحی قلب باز، بیشترین مصارف خون و فراورده های خونی را دارد.

مدیرکل انتقال خون مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که شرایط خونی برای افراد نیازمند پیوند مغز و استخوان چگونه است، گفت: در خصوص پیوند مغز استخوان و سلول های بنیادی یک طرف آن انتقال خون است اما بیشترین تلاش از ناحیه بهداشت و درمان صورت می گیرد و جایی که نیاز به خون و فرآورده های خونی باشد، هیچ کمبودی وجود نداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز مداوم مازندران به تمامی گروه های خونی

نیاز مداوم مازندران به تمامی گروه های خونی