مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 02:052021-05-29سياسي

74 درصد مرگ ومیر کرونا مربوط به افراد بالای 60 سال


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه 74 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مربوط به افراد بالای 60 سال است، گفت: با واکسیناسیون این افراد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا رییسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما درباره موج چهارم کرونا افزود: هر موج, بازوی صعودی و بالا رونده و بازوی نزولی دارد؛ بازوی بالا رونده موج چهارم، خیلی بلند بود و یک تا دو هفته پیش در بیشتر استان ها از قله عبور کردیم.

وی ادامه داد: مجموع کشور در شاخه نزولی بیماری کرونا قرار دارد و میزان موارد بستری، بسیار پایین آمده است.

دکتر رییسی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر تابعی از میزان شیوع بیماری و میزان بستری بیمارستانی است, اضافه کرد: از حدود 10 روز پیش تا کنون, تعداد بیماران بستری بیمارستان های ما به زیر دو هزار مورد در روز رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر در نظر بگیریم که حدود 10 تا 12 درصد بستری شده ها, فوت می شوند، میزان فوتی ها، کمتر از 200 مورد است و این روند ادامه می یابد و تا 10 روز دیگر هم به زیر 100 نفر نخواهیم رسید.

وی اضافه کرد: اگر همین روند نزولی ادامه یابد پیش بینی می کنیم حدود 7 تا 10 روز دیگر, تعداد بستری های ما به زیر هزار نفر در روز خواهد رسید و 10 روز پس از آن می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

74 درصد مرگ ومیر کرونا مربوط به افراد بالای 60 سال

74 درصد مرگ ومیر کرونا مربوط به افراد بالای 60 سال