مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 05:102021-05-30فناوري

ماجرای گوشی های فیک چیست؟


دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه گوشی های وارداتی در فرآیندهای مختلف از تایید نمونه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بازرسی های سازمان حمایت، بررسی می شود، گفت: اگر احصا شود که کالای واردشده توانسته این همه سامانه را دور بزند، باید فکری برای این موضوع کرد که تاکنون این موضوع تایید نشده است.

امیر اسحاقی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ماهیت کالای فیک تلفن همراه در حال حاضر وجود ندارد، توضیح داد: از زمانی که با همت دولت و حمایت انجمن واردکنندگان طرح رجیستری اتفاق افتاد، زمانی که IMEI گوشی را وارد سامانه همتا کنید، سامانه همتا با سیستم بین المللی gsma (انجمن بین المللی شبکه های موبایل) خروجی می گیرد و تطابق می دهد.

شما نمی توانید کالایی را که IMEI و برند مشخصی دارد وارد سیستم کرده و یک کالای دیگر وارد سیستم کنید، بنابراین چیزی به اسم گوشی فیک نداریم.

وی با بیان اینکه عنوان شده تعداد محدودی، حدودا کمتر از 1000 گوشی فیچرفون یا کیبوردی یا غیرهوشمند وارد کشور شده که تولید یک کشور دیگر بوده است، گفت: اول اینکه در خصوص تولید کشورهای مختلف، قانون گذار محدودیتی قرار نداده است.

با این حال این موضوع در سازمان حمایت به عنوان متولی امر، مورد بررسی قرار گرفت و در صورتی که هرگونه شکایتی وجود داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای گوشی های فیک چیست؟

ماجرای گوشی های فیک چیست؟