مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 05:102021-05-30فرهنگي

منصور اوجی مهمترین نماینده شعر نیمایی در فارس بود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: مرحوم اوجی را می توانیم پر اهمیت ترین نماینده شعر کوتاه نیمایی در استان فارس بدانیم.

- ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: مرحوم اوجی را می توانیم پر اهمیت ترین نماینده شعر کوتاه نیمایی در استان فارس بدانیم.

صابر سهرابی در آیین رونمایی دومین جایزه کتاب سال فارس با عنوان استاد منصور اوجی ، بیان کرد: منصور اوجی شاعری همیشه در اوج و همان اوجی که اوج شعر و شاعری را در فارس می شناخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ارشاد فارس، سهرابی افزود: مرحوم اوجی صادقانه ​لحظه هایش را با شعر در بیش از سی مجموعه آنهم آنگونه که دیگری بدان نپرداخته بودند زندگی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: او مردی از دنیای واژگان بود و سالها صلابت و ایستادگی خود را با نشان ادب و فرهنگ گره زده بود و فخری برای مردمان بود، و امروز او در سکوت سنگ خود تا به ابد گویاست، در هزاران سال و شعر او کلامی است که بر سینه های عاشقان ادبیات حک شده است.

​سهرابی اضافه کرد: امروز که نشان ویژه دومین جایزه کتاب سال فارس ​را با نام منصور اوجی تعریف کرده ایم بر خود می بالیم که شیراز شهری است که لحظه لحظه اش نشان از نفسهای مردانی چون اوجی و دیگر شاعران و نام آوران ادب و فرهنگ است که همیشه دوست داشتند مانندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منصور اوجی مهمترین نماینده شعر نیمایی در فارس بود

منصور اوجی مهمترین نماینده شعر نیمایی در فارس بود