مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 05:202021-05-30اقتصادي

کشت برنج هسته ای به روش خشکه کاری برای اولین بار در فارس


برای اولین بار به صورت آزمایشی نیم هکتار از اراضی این شهرستان به کشت برنج هسته ای به روش خشکه کاری اختصاص یافته است.

- ایسنا/فارس مدیر جهادکشاورزی کازرون گفت: برای اولین بار به صورت آزمایشی نیم هکتار از اراضی این شهرستان به کشت برنج هسته ای به روش خشکه کاری اختصاص یافته است.

حمید رشیدی یکشنبه 9 خرداد به خبرنگاران گفت: این کشت با همکاری مشترک با پژوهشکده کشاورزی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای کشور در قالب طرح مقایسه ای موتانت برنج مقاوم به شوری با رقم گهر به شیوه ی خشکه کاری در بخش مرکزی، روستای حاجی آباد پل آبگینه انجام شد.

او با اشاره به اینکه رقم کشت شده در این طرح موتانت جدید حاصل موتاسیون رقم بومی هاشمی است، عنوان کرد: این رقم دانه بلند و متحمل به خشکی و شوری است.

رشیدی با بیان اینکه کشت مستقیم برنج به روش خشکه کاری به دلیل نیاز کم به آبیاری راهکاری موثر در مقابله با خشکسالی است، افزود: با نصب کنتور حجمی در این مزرعه که به روش نواری آبیاری می شود، علاوه بر کاهش هزینه های تولید پیش بینی می شود مصرف آب نیز حداقل تا 50 درصد کاهش یابد و به تولید خوبی برسیم.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون خاطرنشان کرد: فناوری هسته ای علاوه بر اینکه برای پژوهشهای کشاورزی به عنوان یک ابزار محسوب می شود، برای سالم سازی، افزایش تولید و کنترل آفات و بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت برنج هسته ای به روش خشکه کاری برای اولین بار در فارس

کشت برنج هسته ای به روش خشکه کاری برای اولین بار در فارس