مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 06:052021-05-30اقتصادي

بارش ها در استان سمنان 53 درصد کاهش یافت


مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به سال خشک و سخت پیش رو در سطح استان، گفت: بارش های سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد کاهش یافته است.

- ، ایرج مصطفوی در نشست صبح یکشنبه سازگاری منابع آبی و خشکسالی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سال خشکی در انتظار استان است، تاکید کرد: در سال آبی جاری مجموعاً 70 میلی متر بارندگی در سطح استان سمنان رخ داده است.

وی با بیان اینکه این میزان بارندگی به نسبت بلندمدت 42 درصد و نسبت به سال گذشته 53 درصد کاهش را نشان می دهد، افزود: با این بارش ها فقط 52 درصد از نیاز آبی استان تأمین شده است.

افزایش دمای هوا مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه طی سال آبی جاری و در سطح استان 48 درصد کمبود منابع آبی وجود خواهد داشت، ابراز کرد: در هفته جاری روند افزایش دما بویژه در روز چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد و دمای هوا در سمنان در گرم ترین زمان در روز چهارشنبه به 39 درجه و در گرمسار و سرخه به 41 درجه خواهد رسید.

مصطفوی با بیان اینکه روند افزایش دما در استان به صورت سینوسی می باشد، یعنی شب ها سرد و روزها به مرور افزایش دما خواهیم داشت، بیان کرد: در تابستان امسال بر اساس مدل های پیش بینی شده حداقل دو درجه افزایش دما به نسبت سال قبل، خواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش ها در استان سمنان 53 درصد کاهش یافت

بارش ها در استان سمنان 53 درصد کاهش یافت