مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 06:152021-05-30فرهنگي

«مسجد ملک زورن» دٌری گران بها در دشتی دور افتاده


یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: تا سال 1328 هجری شمسی کمتر کسی می دانست که چه دُر گران بهایی به نام « مسجد ملک زوزن» در دشت دورافتاده و در میان خانه های خشت و گلی و محقر روستای زوزن غریب و آسیب پذیر بر جای مانده است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: تا سال 1328 هجری شمسی کمتر کسی می دانست که چه دُر گران بهایی به نام مسجد ملک زوزن در دشت دورافتاده و در میان خانه های خشت و گلی و محقر روستای زوزن غریب و آسیب پذیر بر جای مانده است.

رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در آن سال آندره گدار برداشت های خود و عکس هایی را که از بخش های باقی مانده مسجد در سال 1319هجری شمسی گرفته بود در مجموعه مقالات آثار ایران منتشر و پژوهشگران را از وجود آن آگاه کرد.

وی افزود: بعد از گدار، ایران شناسان دیگر از جمله اروپاییان، آمریکایی ها و ایرانی ها از جمله اولگ گرابار و شیلا بلر و دکتر شهریار عدل بنا را از نزدیک مورد بازدید و مطالعه قرار دادند و به برخی از جزییات از جمله محتوای کتیبه ها و رمز و رازهای نهفته در آن پی بردند.

این پژوهشگر خراسانی ادامه داد: در بررسی های اولیه، آندره گدار ضمن بیان مشخصات کالبدی و معماری آن با توجه به درگاه انتهای ایوان قبله اظهار نظر کرده بود که مسجد جزیی از کاخ ملک زوزن بوده است، اما در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مسجد ملک زورن» دٌری گران بها در دشتی دور افتاده

«مسجد ملک زورن» دٌری گران بها در دشتی دور افتاده