مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 06:252021-05-30سياسي

قانون مبنای رد یا تأیید صلاحیت ها


تحقق دولت اسلامی به معنای واقعی آن، مستلزم آگاهی کافی کارگزاران و مجریان در مورد مبانی و اصول و ارزش های اسلامی و تقیّد به انجام عملی شعائر و مناسک دینی در زندگی فردی و اجتماعی است.

-  خبرگزاری فارس ـ اراک؛ همان طور که پیش بینی می شد، با پایان یافتن فرصت قانونی بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و اعلام اسامی نهایی کاندیداهایی که صلاحیت آنها به تأیید شورای نگهبان رسیده است، بلافاصله آتش توپخانه رسانه های معاند و عوامل داخلی آنها و نیز برخی از افراد ناآگاه که اطلاع چندانی در مورد قوانین انتخاباتی کشور ندارند، بر روی این شورا متمرکز شد.

این در حالی است که چنانچه قوانین و مقررات انتخاباتی را منصفانه و با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهیم، درخواهیم یافت که شورای نگهبان صرفآ در چارچوب قانون عمل کرده است.

البته قصد نداریم بگوییم که قوانین و مقررات انتخاباتی فاقد هرگونه عیب و ایرادی است یا مطلقاً ممکن نیست شورای نگهبان در هنگام بررسی صلاحیت ها مرتکب خطا شده باشد، اما در هر حال شورا موظف است در چارچوب قوانین و مقرات موجود عمل کند، چرا که در غیر اینصورت همان کسانی که از گذشته تاکنون (صادقانه یا هدفمند) به عملکرد شورای نگهبان معترض بوده اند، قانون گریزی شورا را مورد هجمه قرار خواهند داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون مبنای رد یا تأیید صلاحیت ها

قانون مبنای رد یا تأیید صلاحیت ها