مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 06:402021-05-30اقتصادي

دولت بعدی باید چه اقداماتی در بخش کشاورزی انجام دهد؟


اجرای الگوی کشت، آمایش سرزمین، تنظیم بازار، رفع کمبودهای زیرساختی چون صنایع تکمیلی و تبدیلی، رفع مشکلات سرمایه گذاری، - رییس نظام صنفی کشاورزی گفت: اجرای الگوی کشت، آمایش سرزمین، تنظیم بازار، رفع کمبودهای زیرساختی چون صنایع تکمیلی و تبدیلی، رفع مشکلات سرمایه گذاری، توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی، کاهش وابستگی به واردات، جلوگیری از خرد شدن اراضی و رسیدگی به حقوق کشاورزان، موضوعات مهمی در بخش کشاورزی هستند و دولت بعدی اگر می خواهد اقدامی موثر در بخش کشاورزی انجام دهد باید به این موارد توجه بیشتری کند.

محمد شفیع ملک زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در سال های ابتدایی پس از انقلاب، کشاورزی به دلیل دارا بودن ظرفیت بالقوه به عنوان محور توسعه اقتصادی کشور تلقی می شد، اظهار کرد: این ظرفیت بالقوه همچنان در بخش کشاورزی وجود دارد.

برای مثال در تولید محصولاتی چون زعفران، پسته، گیاهان دارویی، خرما، زرشک، کشمش و یا خاویار و محصولات لبنی و.

در شرایط خوبی قرار داریم که با برنامه ریزی و اعمال مدیریت صحیح می توانیم در کمتر از 5 سال در این اقلام حدود 100 میلیارد دلار ارز آوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: بایستی ذهنیتی که بسیاری را به سمت واردات کشانده و منفعتی برای آنها دارد اصلاح شود و به تولید داخل و استفاده از ظرفیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت بعدی باید چه اقداماتی در بخش کشاورزی انجام دهد؟

دولت بعدی باید چه اقداماتی در بخش کشاورزی انجام دهد؟