مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 10:252021-05-30سياسي

قزاقستان خواستار تدوین استراتژی تضمین امنیت غذایی کشورهای همسود


نخست وزیر قزاقستان در نشست شورای نخست وزیران کشورهای مستقل مشترک المنافع بر لزوم ایجاد برنامه جدید برای توسعه پایدار اقتصادی جامعه همسود در دوره بعد از پاندمی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، عسکر مامین نخست وزیر قزاقستان در چارچوب سفر خود به مینسک  در نشست شورای نخست وزیران جامعه همسود شرکت و سخنرانی کرد.

وی با بیان این که کشورهای مستقل مشترک المنافع مرحله به مرحله به فاز بهبودی پس از همه گیری کرونا، حرکت می کنند گفت: اقتصاد کشورهای همسود، طبق پیش بینی سازمان های مالی بین المللی در سال جاری میلادی وارد مسیر رشد مثبت می شود.

مامین با اشاره به بهبود شاخص های تجارت متقابل بین کشورهای همسود افزود: در ماه های ژانویه – مارس امسال تجارت قزاقستان با کشورهای همسود 6.

3 میلیارد دلار را تشکیل داد که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 10 درصد بیشتر شده است.

وی بر لزوم اتخاذ اقدامات هماهنگ برای تضمین شکل گیری مشترک ارزش افزوده، انتقال آن به بازارهای فروش و تامین مالی این فرایندها تاکید کرد.

با این حال، بنابر تاکید مامین، برای افزایش ثبات اقتصاد در برابر شوک های مکرر احتمالی، تمرکز بر تامین ثبات تراز پرداخت های خارجی همسود، از طریق افزایش گردش مالی در داخل این اتحادیه، ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزاقستان خواستار تدوین استراتژی تضمین امنیت غذایی کشورهای همسود

قزاقستان خواستار تدوین استراتژی تضمین امنیت غذایی کشورهای همسود