مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 10:552021-05-30سياسي

طرح توسعه موزه ملی ایران در دولت بررسی می شود


پیرو درخواست فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص «طرح توسعه موزه ملی ایران»، دولت به منظور تصویب و اجرای کامل طرح، اقدام به بررسی موضوع و اعلام نظر در مورد آن کرده است.

- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، به موجب مصوبه هیئت وزیران در سال 1382، مقرر شده بود در جهت حفظ مجموعه باغ ملی (میدان مشق) با رویکرد فرهنگی با مجوز قانونی در قالب محور فرهنگی و تاریخی شهر تهران، در راستای توسعه موزه ایران باستان، جابجایی و واگذاری ابنیه و املاک دولتی در محدوده طرح با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط صورت گیرد.

بر این اساس، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به نظرات نمایندگان دستگاه های ذیربط و جمع بندی، پیشنهاد نموده ساختمان سابق کتابخانه ملی و نیز ساختمان کاخ شهربانی سابق که اکنون بخشی از ساختمان شماره (9) وزارت امور خارجه است، به مجموعه موزه ملی ایران واگذار شوند.

با توجه به اینکه محدوده طرح واقع در میدان مشق در جبهه های چهارگانه از شمال به خیابان سرهنگ سخایی، از غرب به خیابان سی تیر، از جنوب به خیابان امام خمینی (ره) و از شرق به خیابان فردوسی، به عنوان محوطه ای از اصلی ترین هسته میراث فرهنگی پایتخت تلقی می شود، هدف این طرح نیز احیاء هویت ملی ارزنده و شایسته این بافت فرهنگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح توسعه موزه ملی ایران در دولت بررسی می شود

طرح توسعه موزه ملی ایران در دولت بررسی می شود