مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 11:352021-05-30دانش

تلفات سالانه 200 نفر بر اثر جریان های شکافنده در دریای خزر


معاون پژوهشی پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی شکل گیری خلیج فارس به صورت امروزی را مربوط به 8 میلیون سال قبل دانست و گفت: در حوضه های آبریز ایران مخاطرات زیادی وجود دارد، - معاون پژوهشی پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی شکل گیری خلیج فارس به صورت امروزی را مربوط به 8 میلیون سال قبل دانست و گفت: در حوضه های آبریز ایران مخاطرات زیادی وجود دارد، از آن جمله جریان های شکافنده که سالانه 200 تا 300 نفر بر اثر این جریان های ساحلی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر حمید علیزاده امروز در وبینار دانش دریاها و اقیانوس ه ا، با اشاره به شکل گیری دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس، گفت: در 20 میلیون سال قبل اقیانوس تتیس بوده است که با ایجاد رشته کوه های البرز، زاگرس، قفقاز و آناتولی این اقیانوس تکه تکه شد و خلیج فارس شکل گرفت.

وی ادامه داد: در 15 میلیون سال قبل خزر جنوبی که وجود نداشت، ایجاد شد و همچنان خلیج فارس کم عمق بوده و اتصال آن با اقیانوس تتیس برقرار بود و از 12 میلیون سال قبل دریای خزر تاحدودی شکل گرفت.

علیزاده تشکیل خلیج فارس به شکل امروزی را مربوط به 8 میلیون سال قبل دانست و اظهار کرد: بر اساس شواهد تاریخی خلیج فارس یک محیط دریایی خشکی بوده که آب آن را فرا گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفات سالانه 200 نفر بر اثر جریان های شکافنده در دریای خزر

تلفات سالانه 200 نفر بر اثر جریان های شکافنده در دریای خزر