مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 12:552021-05-30سياسي

همتی: اختیاراتم را به قائم مقام بانک مرکزی تفویض کردم/ نیازی به استعفا ندارم


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اختیاراتم را به آقای کمیجانی به عنوان قائم مقام رییس کل بانک مرکزی تفویض کردم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد چرایی عدم استعفا از ریاست بانک مرکزی اعلام کرد: من و رییس محترم قوه قضاییه هر دو در رقابت انتخاباتی حضور داریم.

همانطور که ایشان از سمت خود استعفا نداده اند بنده نیز احتیاجی به این کار ندیده ام.

وی اظهار داشت: طبق قانون بانک مرکزی، در مواقع غیبت و معذوریت، رییس کل بانک مرکزی می تواند تمام اختیارات خود را به قائم مقام بانک بدهد، که او هم حکم رییس جمهور را دارد.

همتی تأکید کرد: به استناد این ماده قانونی برای مدتی که رقابت های انتخاباتی است و فرصت کمتری دارم به مسائل بانک برسم، اختیارات را به اقای کمیجانی بعنوان قائم مقام خودم تفویض کردم.

وی با بیان اینکه حال اینکه دولت بخواهد تصمیم دیگری بگیرد، صاحب اختیار است، گفت: آقای رییس جمهور فرموده بودند که نظر من این است که رییس کل جدیدی بگذارم، من هم گفتم اختیار با رییس جمهور محترم است و می توانند این تصمیم را بگیرند ولی من ضرورتی به استعفا از مسئولیتم نمی بینم برای اینکه رییس محترم قوه قضاییه هم الان در رقابت های انتخاباتی است و استعفا ندادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همتی: اختیاراتم را به قائم مقام بانک مرکزی تفویض کردم/ نیازی به استعفا ندارم

همتی: اختیاراتم را به قائم مقام بانک مرکزی تفویض کردم/ نیازی به استعفا ندارم