مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 15:052021-05-30اقتصادي

پیشرفت هایی که فقط ادعا می شود/ وجود سرمایه گذاری ­های نامریی در یزد


پیشرفت­هایی که مسئولان یزد در حوزه سرمایه­ گذاری ادعا می­کنند نمود بیرونی ندارد تا یزد کماکان حرف تازه­ای در حوزه صنعت نداشته باشد و پیشرفت­های اقتصادی استان در حد شعار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، گرچه برخی مسئولان اقتصادی استان یزد معتقدند بسترهای لازم برای سرمایه گذاری فراهم است و وضعیت زیرساخت های سرمایه گذاری در این استان را مطلوب می دانند اما برخی نیز از نبود این زیرساخت ها به ویژه در مناطق محروم می گویند و معتقدند استان یزد از جمله استان های سرمایه گریز به شمار می رود.

این در حالی است که یزد از گذشته به عنوان یک استان با رونق اقتصادی و مشارکت بالای مردمی در طرح های صنعتی به شمار می رفته و امروز نیز این استان صنعتی و معدنی، در قامت شهر گردشگری و علمی کشور به عنوان مناطق پر ظرفیت برای سرمایه گذاری یاد می شود.

به گفته کارشناسان و صاحب نظران، تنگ نظری ها، فقدان راهبرد معین در تصمیم گیری، بالا بودن خطرپذیری، رقابت نابرابر بین دولت و بخش خصوصی، موانع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، نظام بانکی و بهره بالا، بیمه و مالیات، نرخ بالای زمین و تصمیم گیری فردی و نبود روابط بین المللی تجاری از جمله موانع سرمایه گذاری در استانی که عنوان دومین استان معدنی کشور را به یدک می کشد به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت هایی که فقط ادعا می شود/ وجود سرمایه گذاری ­های نامریی در یزد

پیشرفت هایی که فقط ادعا می شود/ وجود سرمایه گذاری ­های نامریی در یزد