مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 03:252021-05-31بين الملل

انتقاد کره شمالی از آمریکا بابت پایان دادن به محدودیت برد موشک های کره جنوبی


رسانه رسمی و دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) تصمیم اخیر آمریکا در پایان دادن به توافق بین این کشور با کره جنوبی درباره محدودیت برد موشکی را مورد انتقاد قرار داد و آن را نشانه ای از رویکرد شرم آور و دوگانه واشنگتن دانست.

- رسانه رسمی و دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) تصمیم اخیر آمریکا در پایان دادن به توافق بین این کشور با کره جنوبی درباره محدودیت برد موشکی را مورد انتقاد قرار داد و آن را نشانه ای از رویکرد "شرم آور و دوگانه" واشنگتن دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مون جائه این، رییس جمهوری کره جنوبی پس از نخستین دیدارش با جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید که اوایل ماه جاری میلادی انجام شد، پایان یافتن محدودیت برد موشک های هدایت شونده را اعلام کرد؛ بر اساس توافق قبلی بین دو کشور، کره جنوبی نمی توانست موشک های بالستیک تا برد 800 کیلومتر را بسازد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در مقاله ای به نوشته کیم میونگ چول که منتقد امور بینالمللی است، آمریکا را به داشتن سیاست دوگانه ای متهم کرد که به دنبال ممنوع کردن پیونگ یانگ از ساخت موشک های بالستیک است اما در عوض مجوز ساخت چنین موشک هایی را به کره جنوبی می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد کره شمالی از آمریکا بابت پایان دادن به محدودیت برد موشک های کره جنوبی

انتقاد کره شمالی از آمریکا بابت پایان دادن به محدودیت برد موشک های کره جنوبی