مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 03:552021-05-31اقتصادي

افزایش مصرف آب سدهای مازندران


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره رهاسازی آب از سدها و افزایش مصرف آب در استان گفت: کاهش بارش ها و روان آب ها باید کشاورزان از کشت دوم برنج پرهیز کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، سال زراعی جاری با کم بارشی آغاز شد و همین موضوع موجب شد، سال زراعی با نگرانی و دغدغه های بسیار سپری می شود.

آغاز سال زراعی و کشت زودهنگام موجب شد کشاورزان به فکر کشت دوم برنج باشند درحالی که باتوجه به شرایط آبی باید کشاورزان باید دور کشت دوم را خط بکشند.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، با اشاره رهاسازی آب از سدهای استان در شالیزارها، اظهار کرد: بحث نوبت بندی آب باتوجه به شرایط فصل گرم سال و همچنین ذخایر آبی در دستور کار قرار دارد و همچنین در برخی نقاط که نیاز به احداث سردهنه و یا کانال بود نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی آب دهی رودخانه های مازندران، افزود: باتوجه به آبگیری سدها و آب بندان های مازندران عمده مشکل نبود ذخیره آبی در مناطق بالا دست است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران  با بیان اینکه 10 سد مخزنی در استان وجود دارد، افزود: حجم این سد ها را 328 میلیون متر مکعب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مصرف آب سدهای مازندران

افزایش مصرف آب سدهای مازندران