مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 05:102021-05-31دانش

کشف اسکلت کودک فراپارینه سنگی در غار هوتو


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از کشف نخستین «رد پای مهر مادری» در غار هوتو شهرستان بهشهر خبر داد و گفت:این کشف مربوط به اسکلت کودک فراپارینه سنگی است.

- ، سیف الله فرزانه صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کشف نخستین ردپای مهر مادری در غار هوتو اظهار داشت: این کشف جدید از کاوش های باستان شناسی که از فروردین ماه آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است به دست آمده است.

وی با بیان اینکه در این کاوش ها که با کشف غار جدیدی در کنار غار هوتو بنام غار شال همراه بود؛ افزود: هیئتی از باستان شناسان به سرپرستی دکتر حسن فاضلی نشلی، استاد دانشگاه تهران موفق به کشف اسکلت کودکی شش تا هشت ماه در لایه های دوره فراپارینه سنگی شدند که قدمت این لایه فرهنگی به بیش از 12 هزار سال قبل می رسد.

فرزانه یادآور شد: تیم کاوش باستان شناسی که هم اکنون مشغول لایه نگاری لایه های تحتانی غار هوتو است در حین کاوش به اسکلت کودکی برخوردند که به صورت نشسته دفن شده است.

وی تصریح کرد: براساس گزارش سرپرست هیئت تمامی بخش های اصلی جمجمه کودک خردسال با رنگ قرمز و با گل اخرا رنگ آمیزی شده بود و دور تا دور گردن آن نیز با گردنبندی که به نظر می رسد دو بار به دور گردن آن پیچیده شده و جسد به خاک سپرده شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف اسکلت کودک فراپارینه سنگی در غار هوتو

کشف اسکلت کودک فراپارینه سنگی در غار هوتو