مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 06:352021-05-31سياسي

ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت در تحقق چشم انداز 1404


تعامل و ارتباط نظام آموزش عالی کشور با بخش های اقتصادی و صنعتی و نیز توجه به حوزه پژوهش در تولید ناخالص ملی یک ضرورت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ورامین، حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد واحد ورامین، پیشوا و قرچک، اظهار کرد: آموزش عالی مسؤولیت تربیت و تأمین نیروی‎ های متخصص مورد نیاز کشور را بر عهده دارد و با عنایت به اینکه دولت به تنهایی قادر به تأمین این نیاز روز افزون نیست، بخشی از این مسؤولیت به عهده بخش غیر دولتی واگذار شده است.

وی گفت: در حال حاضر حدود نیمی از جمعیت دانشجویی کشور و اعضای هیأت علمی آموزش عالی در دانشگاه های غیر دولتی حضور دارند.

نماینده مردم ورامین با اشاره به سند چشم انداز در افق 1404 که ایران را در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن آوری در منطقه مورد تاکید قرار داده است، افزود: تعامل و ارتباط نظام آموزش عالی کشور با بخش های اقتصادی و صنعتی و نیز توجه به حوزه پژوهش در تولید ناخالص ملی یک ضرورت است.

نوش آبادی تاکید کرد: آموزش عالی نیازمند راهبردهای مورد نیاز در عصر جهانی شدن است و با توجه به جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم و توسعه دانایی محور در کشور، راهبردهایی برای تحقق آن وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت در تحقق چشم انداز 1404

ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت در تحقق چشم انداز 1404