مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 07:502021-05-31بين الملل

نیوزیلند و استرالیا اختلافات درباره چین را کم اهمیت شمردند


نیوزیلند و استرالیا امروز (دوشنبه) اختلافات بین خودشان درباره چین را کم اهمیت شمرده و نخست وزیر نیوزیلند این مساله را رد کرد که دولت کشورش موضعی نرم در قبال حقوق بشر چین دارد تا از ناراحت کردن این بزرگترین شریک تجاریش اجتناب کند.

- نیوزیلند و استرالیا امروز (دوشنبه) اختلافات بین خودشان درباره چین را کم اهمیت شمرده و نخست وزیر نیوزیلند این مساله را رد کرد که دولت کشورش موضعی نرم در قبال حقوق بشر چین دارد تا از ناراحت کردن این بزرگترین شریک تجاریش اجتناب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند بابت عدم اعتراض به سوابق حقوق بشری پکن مورد انتقاد است، در حالیکه موضع انتقادی دولت استرالیا باعث تحریم های تجاری از سوی پکن علیه این کشور شده است.

آردرن تاکید دارد که کشورش و استرالیا پس از آنکه وی با همتای استرالیایی خود اسکات موریسون دیدار و گفتگو داشت در یک مسیر در قبال چین قرار گرفته اند.

دو طرف در بیانیه ای مشترک نگرانی عمیق خود را درباره نقض های گسترده و نادیده گرفتن آزادی ها در هنگ کنگ و همچنین رفتارهای دولت پکن با اقلیت مسلمان اویغور در سین کیانگ ابراز داشتند و آردرن به خبرنگاران گفت: می بینید که استرالیا و نیوزیلند دقیقا در موقعیتی مشابه در این باره قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیوزیلند و استرالیا اختلافات درباره چین را کم اهمیت شمردند

نیوزیلند و استرالیا اختلافات درباره چین را کم اهمیت شمردند