مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 08:402021-05-31اقتصادي

کاریابی ها به کمک وزارت کار می آیند


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته ای برای حل مشکلات کاریابی ها و طرح پیشنهاد احراز هویت حضوری برای ثبت دادخواست توسط کاریابی ها خبر داد.

- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته ای برای حل مشکلات کاریابی ها و طرح پیشنهاد احراز هویت حضوری برای ثبت دادخواست توسط کاریابی ها خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برابر گزارش ها بیش از 50 درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته توسط دفاتر کاریابی جذب می شوند در حالی که در کشور ما این میزان حدود 20 تا 25 درصد است، با این حال کاریابی ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز کشور و معرفی فرصتهای شغلی مناسب برای جوانان و جویندگان کار دارند.

برابر آمارها در سال گذشته بیش از 108 هزار نفر از کارجویان توسط کاریابی های خصوصی و دولتی جذب بازار شده و بیش از 77 هزار نفر مشغول کار شدند، با این حال شیوع ویروس کرونا همانند بخشهای دیگر بر فعالیت کاریابی ها تاثیر گذاشت به نحوی که بیش از 50 مرکز کاریابی به دلیل کرونا، کم کاری، غیرفعال بودن کسب و کار و مواردی از این دست دچار رکود و تعطیلی شدند.

سال گذشته به موجب تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، زیر رسته فعالیتهای مجتمع های آموزشی و اشتغال و کاریابی ها جزو کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا انتخاب شدند و بالغ بر 59 میلیارد ریال تسهیلات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاریابی ها به کمک وزارت کار می آیند

کاریابی ها به کمک وزارت کار می آیند