مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 08:552021-05-31اجتماعي

توضیحات آب منطقه ای البرز در خصوص آلودگی رودخانه کرج


منبع آلودگی آب رودخانه کرج در هفنه گذشته هم شناسایی نشده است.

متاسفانه تا زمانی که شبکه گاز رسانی در این مناطق تکمیل نشود، - داوود نجفیان، مدیر عامل آب منطقه ای البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، عدم وجود شبکه آبرسانی در محدوده جاده چالوس را عامل آلودگی آب رودخانه کرج دانست و گفت: به دلیل اینکه سوخت ویلاها و مجموعه های تجاری در جاده چالوس، نفت و گازوییل است و این مناطق هنوز به شبکه گاز رسانی مجهز نشده اند و این امر می تواند هر روز موجب آلودگی رودخانه شود.

  وی با بیان اینکه در 4 نقطه از طول رودخانه کرج،  سنسور تشخیص آلودگی  نصب شده که استان، محدوده زیر سد کرج تا پایان امسال به شبکه گازرسانی متصل می شود، افزود: با توجه به اینکه 72 درصد آلودگی آب رودخانه کرج، مربوط به ویلاها و رستوران هاست، با رسیدن  گاز  به این مناطق،  بخش اعظمی از منابع آلودگی از بین می رود.

از سوی دیگر با آلودگی های نفتی به دلیل منحرف کردن  آب،  بخش زیادی از آب رودخانه را ازدست می دهیم که  در شرایط خشکسالی این امر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان البرز در بخش دیگری با اشاره به  شرایط خشکسالی حاکم بر کشور  و استان، گفت: بر اساس برنلامه ذخیره سازی آب در استان البر، میزان ذخیره آب سد کرج  در مقایسه با سال گذشته 7 درصد افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات آب منطقه ای البرز در خصوص آلودگی رودخانه کرج

توضیحات آب منطقه ای البرز در خصوص آلودگی رودخانه کرج