مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 09:202021-05-31بين الملل

رسوایی کمک دانمارک به آمریکا برای جاسوسی از سیاستمداران اروپایی


همکاری دانمارک با سازمان اطلاعات آمریکا در جاسوسی از رهبران اروپا فاش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاسوسی از رهبران و سیاستمداران کشورهای اروپایی توسط سازمان اطلاعات آمریکا (ان اس ای) موضوع جدیدی نیست.

آنچه در این بین تازگی دارد، همکاری سازمان اطلاعات دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا در شنود و جاسوسی از رهبران و سیاستمداران اروپایی است.

دنیشه روندفونکیک رسانه دانمارکی از همکاری اطلاعاتی دانمارک با سازمان جاسوسی آمریکا درباره شنود تماس های تلفنی و جاسوسی از رهبران و سیاستمداران چند کشور اروپایی و از جمله آلمان خبر داده است.

رسانه دانمارکی ادعا کرده که گزارش خود را بر اساس مصاحبه با 9 منبع که اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته اند، تهیه کرده است.

گفته می شود که افشای همکاری سازمان اطلاعات دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا نتیجه تحقیقات مشترک رسانه یاد شده دانمارکی با چند رسانه آلمانی و از جمله روزنامه زوددویچه و دو فرستنده رادیووتلویزیونی آلمان، NDR (اِن دِ اِر) و WDR (وِ دِ اِر) بوده است.

در آلمان تماس های تلفنی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر وقت خارجه این کشور و پِر اشتاین بروک کاندید حزب سوسیال دموکرات در انتخابات مربوط به گزینش صدراعظم این کشور توسط سازمان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسوایی کمک دانمارک به آمریکا برای جاسوسی از سیاستمداران اروپایی

رسوایی کمک دانمارک به آمریکا برای جاسوسی از سیاستمداران اروپایی