مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 11:002021-05-31اقتصادي

احتمال افزایش قاچاق سیگار


مقابله با عرضه دخانیات قاچاق بالاخره از سال گذشته کلید خورد و کشفیات این طرح از اواخر آذر 1399 تا اوایل بهمن نزدیک به 307 میلیون نخ به ارزش 2هزارمیلیاردبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، سال گذشته رییس قوه قضاییه در واکنش به آمار قاچاق سالیانه 20 تا 30 میلیارد نخ سیگار، خواستار فعالیت جدی نهادهای متولی مبارزه با قاچاق کالا برای جلوگیری از افزایش قاچاق دخانیات شد.

چند روز بعد از اظهارات رییس دستگاه قضایی در آذرماه 1399 و پس از مدت ها تعلل، سرانجام روند مبارزه با عرضه سیگارهای قاچاق از 22 آذرماه سال گذشته سرعت گرفت و ابتدا به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا شد.

سیگار یکی از محبوب ترین کالاها برای قاچاق به کشور است؛ چرا که چگالی قیمتی و یا همان نسبت قیمت به حجم سیگار، باعث جذابیت مضاعف این کالا برای قاچاقچیان شده است.

علاوه بر این، به دلیل ترانزیت آسان و کم ریسک؛ حاشیه سود بالا و وجود تقاضای زیاد مصرف کنندگان، قاچاق سیگار در سال های اخیر سیر صعودی داشته است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که میزان کشفیات قاچاق سیگار نسبت به میزان کل سیگارهای قاچاق شده به کشور بسیار اندک است، به عنوان مثال، به گفته امیرمحمد پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان کشفیات دخانیات قاچاق در هفت ماهه ابتدایی سال 1398 تنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش قاچاق سیگار

احتمال افزایش قاچاق سیگار